Ανελεύθερη Εκπαίδευση… Τα ελληνικά σχολεία είναι εκκολαπτήρια του ρατσισμού και κοτέτσια επιβολής!

Τα σημερινά σχολειά, αντί να είναι δημοκρατικοί χώροι μέσα στους οποίους οι μαθητές και αυριανοί πολίτες να μαθαίνουν και κατανοούν την κοινωνική δομή, τον ρόλο της εξουσίας και τον σεβασμό της διαφορετικότητας, λειτουργούν με στόχο την ποδηγέτηση των μαθητών-πολιτών από το κυρίαρχο καπιταλιστικό σύστημα.

Τα σύγχρονα σχολεία αναγορεύτηκαν σε θεσμούς, που λειτουργούν ως δικλείδα εξασφάλισης της αναπαραγωγής του συστήματος. Μέσα στο σχολικό περιβάλλον, οι νέοι προσηλυτίζονται μέσω των σχολικών εγχειριδίων που αποτελούν την επίσημη θέση του κράτους. Μέσω της υπακοής στον δάσκαλο, τα παιδιά εκπαιδεύονται στην υπακοή μέσω υποτιθέμενων κανόνων πειθαρχίας.

Οι αραχνοΰφαντες τοποθετήσεις (ιστορικές και θρησκευτικές) των μονόπλευρων και μεροληπτικών σχολικών βιβλίων αποτελούν τροχοπέδη τόσο στην δημιουργική διαδικασία, καθώς ο δάσκαλος μετατρέπεται σε μεσάζοντα της “γνώσης”, όσο και στην απουσία κριτικού πνεύματος από πλευράς των μαθητών. Οι δάσκαλοι περιορίζονται στον άχαρο ρόλο των θεματοφυλάκων της “επίσημης αλήθειας” που προκαθορίζεται. Αλλά ποιος λέει ότι η εκάστοτε εξουσία θέλει σκεπτόμενους και ιδεολογικά αυτόνομους πολίτες;

Για τη συνέχεια πατήστε στο 

Πέρα τούτου, η εφαρμογή ενός θεσμικού έργου στα πλαίσια ενός συστήματος ελέγχου και καταπίεσης δεν αποτελεί ουσιαστική μόρφωση. Τα ελληνικά σχολεία είναι εκκολαπτήρια του ρατσισμού και κοτέτσια επιβολής. Κοινωνικοποιούν τα άτομα με τρόπους που συντηρούν την δομή της εξουσίας η οποία με την σειρά της αμείβει όποιον συμμορφώνεται, εξ’ου και ο διαχωρισμός σε “καλούς” και “κακούς” μαθητές. Το σχολείο βασίζεται σε μια εργαλειακή προσέγγιση δεξιοτήτων και σε μια ανόητη κι άσκοπη απομνημόνευση πληροφοριών για τεστ θεσπισμένα επίσης απ’ το κράτος. Οι μαθητές ανταμείβονται στον βαθμό που καθίστανται συνένοχοι στην αποχαύνωσή τους και προσαρμόζονται στα πρότυπα.

Η πραγματική μάθηση δεν πραγματοποιείται με την εγχάραξη του πατριωτισμού και του μηχανικού τρόπου κατανόησης των ιδανικών, αλλά με την ανάλυση των μορφογεννητικών πεδίων της πραγματικότητας από τους ίδιους τους μαθητές. Τα παιδιά πρέπει να έχουν την δυνατότητα επιλογής σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους κι όχι να εξαναγκάζονται όπως στην “μισθωτή σκλαβιά”. Επιπλέον η εκπαίδευση έχει αποκτήσει περισσότερο συμβολικό χαρακτήρα και έχει προσαρμοστεί στην αισθητική των ΜΜΕ γεγονός που την καθιστά ως μια ακόμη προσομείωση για ψυχαγωγικούς σκοπούς. Επομένως ποιο το νόημά της σήμερα, καθώς ακολουθεί ολοένα και περισσότερο την μόδα; Το ελληνικό σχολείο έχει καταντήσει ένα απολίθωμα διοικητικών φορμών και η ριζική του αλλαγή είναι επιτακτική.

Πηγή : Strange Journal

Advertisements

Posted on 06/12/2010, in Παιδεία - Πανεπιστήμια and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: