Η ιστορία του πασίγνωστου παιχνιδιού Τέτρις

Η ονομασία του παιχνιδιού Τέτρις προέρχεται από το Ελληνικό πρόθεμα τέτρα (αυτό γιατί όλα τα εμπλεκόμενα σχήματα αποτελούνται από τέσσερα ίδια τετράγωνα δομημένα με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους) και την Αγγλική λέξη «τέννις».

Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι πάρα πολύ απλός. Από το ανώτερο τμήμα της οθόνης εμφανίζονται κάποια σχήματα, τα οποία ο παίκτης μπορεί να τοποθετήσει όπως επιθυμεί στο κάτω μέρος. Πρέπει να δημιουργήσεις ευθείες συνδυάζοντας τα σχήματα, οι οποίες διαγράφονται και έτσι απελευθερώνεται χώρος στην οθόνη. Χάνεις όταν τα σχήματα στοιβάζονται και φτάνουν στην κορυφή της οθόνης.  Απλό στη σύλληψη, ακόμη πιο απλό κατά το παίξιμο και δεν είχε κρυφά «τρικ». Κέρδισε γρήγορα την προτίμηση του κόσμου.  Η ιστορία του Tetris παρουσιάζει ενδιαφέρον και μόνο αν λάβει κανείς υπόψη του πως είναι το πρώτο (ίσως και το μόνο) παιχνίδι-συνεισφορά της Ανατολικής Ευρώπης που έφτασε στο ευρύ κοινό.

Ολα αρχίζουν κάπου στις αρχές του 1985, στο Κέντρο Υπολογιστών της Σοβιετικής Ακαδημίας Επιστημών, με τους Αλεξέι Παζίτνοφ (Alexey Pajitnov), Νμτίρι Παβλόφσκι (Dmitry Pavlovsky) και τον 16χρονο Βαντίμ Γκερασιμοφ (Vadim Gerasimov). Οπως λέει ο τελευταίος στην ηλεκτρονική του σελίδα (http://vadim.www.media.mit.edu/Tetris.htm) «θέλαμε να φτιάξουμε μερικά εθιστικά παιχνίδια για το PC και να τα βάλουμε όλα μαζί σε ένα σύστημα που ονομάζαμε υπολογιστής-παιδότοπος». Λίγους μήνες μετά ο Παζίτνοφ μίλησε για μια ιδέα που είχε, η οποία έμελλε να πάρει σάρκα και οστά (ηλεκτρόνια, για την ακρίβεια) ως Tetris. «Ο Παζίτνοφ προσπάθησε να πουλήσει το παιχνίδι χωρίς επιτυχία. Δώσαμε μερικά αντίγραφα δωρεάν σε φίλους μας», σημειώνει ο Γκεράσοφ.

Η επιτυχία του παιχνιδιού είχε ως αποτέλεσμα να ανταπτυχθούν έριδες μεταξύ των μελών της ομάδας, που τελικά διαλύθηκε. Ενα από τα προβλήματα που προέκυψε είχε να κάνει με το ποιος ήταν ο ιδιοκτήτης του Tetris, που θα διαπραγματευόταν κάποιου είδους εμπορική συμφωνία με εταιρείες της Δύσης που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον. «Στη Σοβιετική Ενωση η ιδέα τής πνευματικής ιδιοκτησίας ήταν ακαθόριστη. Το Κέντρο Υπολογιστών κατείχε όλα όσα φτιάχναμε» παρατηρεί ο Γκερασίμοφ. (ο Alexey Pajitnov από τους τρεις ήταν αυτός που «έδωσε» τα δικαιώματα του παιχνιδιού πρώτα στην mirrorsoft, η οποία με τη σειρά της τα έδωσε στην spectrum holobyte. Από εκεί τα πήρε η Atari, έπειτα η Sengen και τέλος η nintendo το 1989)

Σήμερα ο Γκεράσοφ ζει στην Αυστραλία, ενώ μετά την κατάρρευση της Σοβ. Ενωσης ο Παζίτνοφ και ο Παβλόφσκι μετανάστευσαν για τις ΗΠΑ και τη Βρετανία, αντίστοιχα. Σε όλα αυτά τα χρόνια η επιτυχία του Tetris είναι μοναδική. Ακόμη και σήμερα χαρακτηρίζεται ως το πιο «εθιστικό παιχνίδι στην ιστορία των υπολογιστών», ενώ οι παραλλαγές που έχουν κυκλοφορήσει είναι πρακτικά άπειρες. Από την κλασική έκδοση ώς το τρισδιάστατο περιβάλλον ή την προσθήκη καμπύλων και άλλων σχημάτων, το Tetris εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να καθηλώνει πάρα πολύ κόσμο μπροστά στην οθόνη του.

Μπορείτε να κατεβάσετε την κλασσική εφαρμογή για το παιχνίδι TETRIS από ΕΔΩ

Πηγές : archives.enet και tsimpountii

Advertisements

Posted on 23/01/2011, in Ιστορία - Θρησκείες, Ιντερνετ - Τεχνολογία and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: