Έχει κι η Ελλάδα τις πρωτιές της..

Κατά τη διάρκεια των ταραχών στην Αγγλία, όταν βανάκια της αστυνομίας κυκλοφορούσαν με φωτογραφίες νεαρών και καλούσαν τους «πολίτες» να ρουφιανέψουν τους «αλήτες», όταν ο πρωθυπουργός της χώρας ανακοίνωνε πως θα κλείνει τα social media κατά βούληση, ουπς συγνώμη όταν η ασφάλεια της χώρας το απαιτεί ήθελα να πω, όταν δεκαεφτάχρονος έμπαινε στη φυλακή για ένα status στο facebook, μια αξιολάτρευτη και δημιουργική ομάδα έκανε την εμφάνισή της.. Τα μέλη της, τα οποία μπορείτε να καμαρώσετε και στη photo αποφάσισαν ότι το κομβικό πρόβλημα της χώρας ήταν να καθαριστεί από τα σκουπίδια, που δημιούργησαν αυτοί που καθημερινά θεωρούνται, αντιμετωπίζονται και χωροθετούνται σα σκουπίδια.. Παίζοντας με την αγαστή σχέση της ομάδας αυτής με τις κυρίαρχες τάξεις, όσοι -ευτυχώς πολλοί- διαφώνησαν με τον κρετινισμό της επιλογής, χαρακτήρισαν ειρωνικά την ομάδα αυτή  broomeoisie (από το broom- σκούπα και το αγαπημένο όλων μας bourgeoisie).. Περισσόετερες πληροφορίες γι’ αυτό το τσίρκο μπορείτε να βρείτε εδώ.. Να υπογραμμίσω μόνο την κεντρικότητα των social media στην οργάνωση του θίασου της σκούπας..

Ωραία όλα αυτά θα μου πεις αλλά που βρίσκεται η ελληνική πρωτοπορεία; Κι εδω είναι που κάνεις το λάθος.. Όχι μόνο έχουμε θίασο της σκούπας αλλά τον είχαμε κι ένα χρόνο πριν τους old fashioned Εγγλέζους: οι φίλοι μας οι atenistas.. Κι αντιγράφω από το Δερβενιώτη:

«Και γιατί, ρε φίλε, είναι κακό που αυτή τη διέξοδο του την έδωσαν οι atenistas; Σου πήραν πελατεία απ’ τις ντουντούκες και τις πορείες; Σου τη σπάει που είναι ακομπλεξάριστες, φρέσκες φατσούλες που δεν τους εκφράζουν τα μπάχαλα και οι πορείες;» Χαίρομαι που μου κάνατε αυτή την ερώτηση γιατί είναι ωραιότατη γέφυρα για να αναφερθώ στην αγαπημένη μου –μέχρι στιγμής– δράση των atenistas: δύο μέρες πριν την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου, με τη μισή αστυνομική δύναμη επί ποδός ενόψει πορείας και πιθανών επεισοδίων, οι Πολυάννες των atenistas καθάριζαν «κομμάτι της Πατησίων απ’ τις αφίσες και τα συνθήματα».

Οκ, το δέχομαι η ένταση και η συμβολική σημασία του φαινομένου μπορεί να μην είναι η ίδια.. Οκ, μπορεί το στοιχείο της επιστροφής στην κανονικότητα να μην είναι τόσο έντονο στη συγκεκριμένη περίπτωση.. Όσο, μακρυά από την αντίληψη της κανονικότητας και του εξωραϊσμού της πόλης μπορεί να είναι το σβήσιμο συνθημάτων, δηλαδή πολιτικής έκφρασης.. Το σίγουρο είναι ότι η ιδέα «γύρω μου γίνεται ο χαμός πολιτικά και κοινωνικά και εγώ κρατάω σκούπα» είναι στην καρδιά του εγχειρήματος.. Όπως και η χρήση των social media (με τα οποία δεν έχω κανένα a priori πρόβλημα, ένα μέσο είναι και μάλιστα εξαιρετικά χρήσιμο).. Όπως και το «απολίτικο» προφίλ της «κοινωνικής» τους δράσης..

Να ένας λόγος λοιπόν για να χαρούμε μέσα στην κρίση.. Να κάτι για το οποίο πρέπει να είμαστε περίφανοι..

Έχουμε broomeoisie ισχυρή, με όραμα και πρωτοπόρα..

Το μόνο που με στεναχωρεί είναι η αδυναμία σύνδεσης του κινήματος αυτού με το άλλο ένδοξο κίνημα της χώρας -αγαπημένο παιδί του Αλαφούζου κι αυτό- το Αγανακτισμένοι Φοιτητές! Ανοιχτές Σχολές.. Γιατί αδέρφια δε συνεργάζεστε; Γιατί δε γίνεται μια παρέμβαση καθαρισμού του άντρου των άπλυτων.. Χάνουμε ευκαιρίες και οι καιροί δεν επιτρέπουν ολιγωρίες..

Κι επειδή τελευταία μ’ αρέσει να βάζω και μουσικούλα να συνοδεύει τα post Βαβυλώνα και Πανούσης: Δεθελοντής

Advertisements

Posted on 02/10/2011, in Απόψεις / Θεωρίες, Ανεξαρτησία στην κοινωνία, Δράσεις, Δημόσιος Χώρος, Κοινωνία, Πολιτική and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: